2015. december 17., csütörtök

Otello

Szárnypróbálgatások

 Igazából már tavasz óta gondolkodom, hogy ezt a posztot megírom, illetve erről a témáról írogatok. Konkrétan borkészítésről van szó... Bár nem vagyok egy gurmé, és nem vagyok valami komoly borissza fazon sem, valamiért már egy jó ideje piszkálja a fantáziám a borkészítés. Talán a hangulata, az eredménye, nem tudom. A utóbbi években kezdett el foglalkoztatni a dolog, hogy felkeressek néhány borászt, néhány híres, rangos, vagy kevésbé rangos, történelemmel rendelkező borászatot, bortermelő vidéket. Így jutottam el idén párommal és szüleimmel karöltve pl Somló-hegyre is. 
 Na, de a lényeg, hogy ebben az esztendőben majdnem teljesen saját kezűleg elkészítettem életem első borát. Az alapanyagot ehhez pedig a jó öreg Otello fajta adja. Az a fajta, amelynek ültetvényeit a ma érvényben lévő bortörvény szerint, vagy 15 évvel ezelőtt ki kellett volna vágni... Az egyik ténylegesen legkedveltebb fajtáról beszélünk. Aminek szaporítása tilos, és az Unión belül kereskedelembe nem hozható. Miért? Mert a jelenleg érvényes szabvány szerint a metilalkohol tartalma meghaladja a határértéket.
Viszont megfelelő eljárással ez a tartalom erősen csökkenthető. Úgymint zárt erjesztéssel történő feldolgozás esetén a metilalkohol tartalom a határérték alá csökken. A zárt erjesztésnek pedig többféle módja ismert.
Nos a mi esetünkben is így készült a borital. Bár házilag, de a vélemények elég egybehangzóak. A visszajelzés pozitív felhangot kapott.

Azt hiszem a jövőben ez irányú bejegyzésekkel is tarkítani fogom az oldaltot. :D

Addig néhány szüret utáni fotó...







Nincsenek megjegyzések: