2012. január 5., csütörtök

Szobák kialakítása 3

 Egyik korábbi posztomban már említettem, hogy a kőmén kialakításával párhuzamban kialakítottuk az új szobaajtók, és ezzel együtt a cserépkályha helyét. 
Először is kijelöltük a kályha helyét, és ahhoz mérten kőmíjes barátom elkezdte felépíteni a kályha melletti két oszlopot, ami az ajtót hívatott vala elválasztani a kályhatesttől. (Mennyi szóismétlés - kályha, kályha, kályha ...) Az egyik félig kész állapotban a másik harmadkész állapotban volt, amikor is egyre furcsábbnak és bizonytalanabbnak kezdtek tűnni számomra. Egész pontosan nem éreztem, hogy a feladatuknak meg fognak felelni. 


Ez egy kis magyarázatra szorul. A cserépkályha megfelelő elhelyezéséhez, mint már említettem, az ajtókat eredeti állapotukhoz képest


 szét kellett húzni. A képen látható, hogy a jobb oldali ajtót max 20 centit volt lehetőségünk eltolni. A sarok másik oldala ugyanis egy kémény, amibe nem annyira jó ötlet betolni az ajtót. A cserépkályhának viszont kelletett a hely. Tehát kitaláltuk, hogy keskenyebb oszlopot építünk az ajtó és a kályhatest közé. A első képen látni is kehet, hogy az oszlopkezdemények másfél tégla vastagságúak... Igen ám, csakhogy nem tűnt komoly teherhordó szerkezetnek, hiszen ezen oszlopok lesznek hivatottak megtartani a betonáthidalókat. Kőmijes barátom nem is gondolta komolyan, hogy megépíti ezeket, csupán mosolyogva demonstrálni akarta, hogy micsoda baromságot kértem tőle... Beláttam elképzelésem hiányosságát aztán felvonultam a terepre és két jól irányzott rúgással elpusztítottam a csonkokat. Aztán Dénes megépítette azokat az oszlopokat, amik már oszlopok.





Bepucolás után a kész kéménnyel











Nincsenek megjegyzések: